HTML

Sunday, February 14, 2016

X perlu risau herba jantung ni diluluskan KKM


Tasly danshen plus


Mengenali produk yang berdaftar


Ramai yang bertanya soalan yang sama pada saya, produk Tasly ni lulus KKM ke? Halal ker?....Xper saya faham memang kita patut prihatin masalah sebegitu. Kalau saya ditempat mereka pun pasti akan tanya soalan yang sama juga. Jadi biar saya jelaskan yer.

Produk Tasly adalah produk farmaseutikal yg berdaftar dengan Pihak Berkuasa Kawalan Dadah (PBKD). Penilaian juga telah dijalankan sebab nak memastikan keselamatannya kepada orang awam jadi produk ni memang selamat utk dimakan. Jangan risau yer.

2 CIRI MESTI ADA


Mcmana nak tahu produk tu berdaftar dengan PBKD?


Mesti ada dua ciri-ciri utama


1) NOMBOR PENDAFTARAN

Nombor pendaftaran lazimnya dimulakan dengan 'MAL', diikuti dengan 8 nombor dan diakhiri dengan huruf cth :-
Tasly Danshen Plus (MAL05051150TC)


2) PELEKAT HOLOGRAM YANG TULEN

Kalau nak semak ketulenan pelekat hologram pula, bawa produk pergi kedai farmasi yang berhampiran, minta pinjam dekoder Meditag disitu.



Tasly herba jantung lulus kkm
HOLOGRAM MEDITAG



Semak di laman web

Kalau masih belum yakin, boleh juga semak senarai produk yang berdaftar dengan PBKD, layari laman web rasmi Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan di www.bpfk.gov.my. 

Klik pada 'Registered Product Search' (Quest 2 & Quest 3) dan masukkan butir-butir produk untuk memulakan carian.  Kalau nombor  pendaftaran yang tidak wujud dalam  sistem tersebut, dikhuatiri produk tu palsu. 


Lebih selamat beli terus dari premis yang sah seperti di STOKIS/AGEN BERDAFTAR serta dapatkn khidmat nasihat perunding kesihatan terus.

No comments: